- Akyol, G., Kantarci, A., Yotyodying, S., Zirenko, & M., Fabriz, S. AI and Digital Technologies in Learning and Instruction (ALI) – Entwicklung eines interdisziplinär geprägten Studienangebots zum Einsatz von KI und digitaler Technologien in Bildungsprozessen an der Goethe-Universität. Poster-Präsentation auf dem 17. eLearning Netzwerktag der Goethe-Universität. Frankfurt am Main, 2024.
- Fabriz, S., Noorani-Yazdanabad, M., Scherer, S., Pliushch, I., Zirenko, M., Akyol, G., Kantarci, A., Kube, D., Schenk, C., Weiss, L., Drachsler, H., Frey, A., Greiff, S., Ramesh, V., Roig, G. & Horz, H. (2024). AI and Digital Technology in Learning and Instruction – developing a master´s program at the nexus of psychology and computer science. Paper presented at the 15. Fachtagung für Psychologiedidaktik und Evaluation, Mainz.
- Fabriz, S., & Yotyodying, S. (2025, May 13–15). ALI: An interdisciplinary study program for future educational contexts.. Lightning talk as part of the session “Lightning Talks: Innovative Study Formats on Artificial Intelligence”, to be presented at the University: Future Festival 2025, Germany.
- Federiakin, D., Fabriz, S., & Yotyodying, S. (2025, May 13–15). Intro to prompt engineering. Workshop to be presented at the University: Future Festival 2025, Germany.
- Liu, T., Schenk, C., Braun, S., & Frey, A. (2025). A machine-learning-based approach to informing student admission decisions. Behavioral Sciences, 15(3), 330. https://doi.org/10.3390/bs15030330
- Pliushch, I., Fabriz, S., Zirenko, M., Akyol, G., Kantarci, A., Kube, D., Schenk, C., Weiss, L., Drachsler, H., Frey, A., Greiff, S., Ramesh, V., Roig, G. & Horz, H. (2024). KI und digitale Technologien in Bildungskontexten – Entwicklung eines interdisziplinären Masterstudiengangs. Presentation at the Learning AID 2024 conference, Bochum.
- Yotyodying, S., Zirenko, M., Fabriz, S., & Horz, H. (2025, July 4). From AI adoption to student success: The role of AI use in competence need satisfaction, achievement, persistence, and well-being. Poster to be presented at 10. Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung, Dortmund (GE).
- Yotyodying, S., Zirenko, M., Fabriz, S., & Horz, H. (2025, September 2–3). Fostering AI Literacy in Higher Education: The Role of Students’ Usage Patterns. Paper to be presented at the Learning AID 2025 Conference, Bochum (GE).
- Zirenko, M., Schenk, C., Wagner, E., Fabriz, S. AI and Digital Technologies in Learning and Instruction (ALI) – Entwicklung eines interdisziplinär geprägten Studienangebots zum Einsatz von KI und digitaler Technologien in Bildungsprozessen an der Goethe-Universität. Poster-Präsentation auf dem 16. eLearning Netzwerktag der Goethe-Universität. Frankfurt am Main, 2023.