Der zweite Teil unserer Sammlung an relevanten akademischen Stellenanzeigen der Bereiche Internationale Beziehungen und Sicherheitspolitik aus dem Februar 2013.
Deutschland/ Österreich/ Schweiz:
Deadline: 15.03.2013
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The EMPM is an international executive master programme for professionals and executives from the public, private, and non profit sectors offered jointly by the Hertie School of Governance and the University of Potsdam. The fully accredited programme provides expertise and additional qualifications in management, governance and leadership. Specialisations are possible in the fields of Leadership and Management, Economics, Finances, Methods, and Intersectoral Management. All courses are held in English and at the Hertie School of Governance in Berlin. The flexible format of the programme allows participants to complete their studies either full-time in one year or part-time alongside their professional commitments in two years (in total, 46 days of attendance are required).
The EMPM faculty consists of full professors of the Hertie School of Governance, the University of Potsdam as well as from partner universities in Germany and abroad (London School of Economics, SciencesPo, etc.). Experienced practitioners also contribute to the teaching in the EMPM. Cooperation agreements with Copenhagen Business School (CBS), ESCP Europe, University of Bern and the Centre for Social Investment at the University of Heidelberg allow EMPM students to attend courses at these schools and vice versa. KPMG supports the EMPM with an endowed professorship.
Applications for the following scholarships will be accepted until March
15, 2013:
- EMPM European Scholarship: This scholarship (50% tuition waiver) is directed at professionals either working for an EU institution or on European or EU-related issues.
- EMPM Behoerden Spiegel Scholarship: This scholarship (100% tuition waiver) is directed at officials from the German Public Administration (Bund, Laender-, Kommunalebene).
- EMPM CommIO Scholarship: This scholarship (100% tuition waiver) is directed at German officials working in international organisations or European institutions.
- EMPM Central and Eastern European Scholarship: This scholarship (100% tuition waiver) is directed at officials from public administrations and institutions in Eastern and Central European countries.
In addition, EMPM Hertie School Scholarships are available for especially qualified candidates.
Learn more at www.hertie-school.org/empm
Deadline: 25.02.2013
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An der Universität Wien (mit 15 Fakultäten, 4 Zentren, rund 188 Studienrichtungen, ca. 9.400 Mitarbeiter/innen und über 90.000 Studierenden) ist ehestmöglich die Position einer/eines
Universitätsassistent/in (“post doc”)
am Institut für Politikwissenschaft
zu besetzen.
Kennzahl der Ausschreibung: 3673
Das Institut für Politikwissenschaft ist die größte politikwissenschaftliche Lehreinrichtung in Österreich und eine der größten in Europa. Von den wissenschaftlichen MitarbeiterInnen des Instituts wird besonders auf dem Feld der Internationalen Umweltpolitik, Life Science Governance, der Theorienforschung, Demokratieentwicklung und Governance in der EU, Migration und Integration in Europa, der Erforschung des Geschlechterverhältnisses und seiner Rolle für den politischen und sozialen Wandel, auf dem Feld der Osteuropastudien sowie der Visual Studies international anerkannte Forschungsarbeit geleistet.
Dauer der Befristung: 6 Jahr/e
Beschäftigungsausmaß: 20 Stunden/Woche.
Einstufung gemäß Kollektivvertrag: §48 VwGr. B1 lit. b (postdoc)
Darüber hinaus können anrechenbare Berufserfahrungen die Einstufung und
damit das Entgelt bestimmen.
Ihre Aufgaben:
- Mitarbeit im Bereich “Governance und Geschlecht” in Forschung, Lehre
und Administration
- Erarbeitung einer Habilitation
- Mitwirkung in Forschungsprojekten und Drittmitteleinwerbung
- (Internationale) Publikations- und Vortragstätigkeit
- Selbstständige Abhaltung von Lehrveranstaltungen im Ausmaß der
kollektivvertraglichen Bestimmungen
Ihr Profil:
- Abgeschlossenes Doktoratsstudium Politikwissenschaft
- Sehr gute Kenntnisse im Bereich politische Theorie, Kenntnisse im
Bereich politische Theorie der Emotionen erwünscht
- Lehrerfahrung
- Erfahrung im Wissenschaftsmanagement
- Erfahrung in der Drittmittelakquise
- Ausgezeichnete Deutsch- und Englischkenntnisse
- Teamfähigkeit
Einzureichende Unterlagen:
- Motivationsschreiben
- Wissenschaftlicher Lebenslauf
- Publikationsverzeichnis
- Beschreibung der Forschungsinteressen / des Habilitationsvorhabens
Forschungsfächer:
Hauptforschungsfach
Spezielle Forschungsfächer Wichtigkeit
Politikwissenschaft (Sozialwissenschaften)
Politikwissenschaft (Politische Wissenschaften) Musskriterium
Ihre Bewerbung:
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung mit Motivationsschreiben unter der Kennzahl 3673, welche Sie bis zum 25.02.2013 bevorzugt über unser Job Center (http://jobcenter.univie.ac.at/) an uns übermitteln.
Für nähere Auskünfte über die ausgeschriebene Position wenden Sie sich bitte an Kathan, Michaela +43-1-4277-47708.
Die Universität Wien strebt eine Erhöhung des Frauenanteils insbesondere in Leitungsfunktionen und beim Wissenschaftlichen Personal an und fordert deshalb qualifizierte Frauen ausdrücklich zur Bewerbung auf. Frauen werden bei gleicher Qualifikation vorrangig aufgenommen.
DLE Personalwesen und Frauenförderung der Universität Wien
Kennzahl der Ausschreibung: 3673
E-Mail: jobcenter@univie.ac.at
Deadline: 27.02.2013
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Vorgesehener Dienstantritt: 1. Oktober 2013
Beschäftigungsdauer: 4 Jahre
Beschäftigungsausmaß in Wochenstunden: 30
Arbeitszeit: nach Vereinbarung
Aufgabenbereiche: wissenschaftliche Unterstützung im Forschungs- und Lehrbetrieb im Bereich Internationale Politik (Schwerpunkt: Internationale Politische Ökonomie, internationale Institutionen,
transnationale Akteure); dies umfasst selbständige wissenschaftliche Tätigkeit; selbständige Forschungstätigkeiten einschließlich der Abfassung und Veröffentlichung einer Dissertation; Betreuung von Studierenden; Mithilfe bei Projekt- und Tagungsorganisation und Forschungsprojekten sowie administrative Aufgaben und grundsätzlich ab dem dritten Verwendungsjahr selbständige Lehre im Ausmaß von zwei Wochenstunden
Anstellungsvoraussetzungen: abgeschlossenes Diplom- bzw. Masterstudium der Politikwissenschaft oder einer verwandten Sozialwissenschaft; Vertrautheit mit den Methoden empirischer Sozialforschung und Bereitschaft, sich weiterreichende Methodenkenntnisse anzueignen Erwünschte Zusatzqualifikationen: gute Kenntnisse der deutschen und englischen Sprache, Forschungsinteresse in einem der oben angeführten Schwerpunkte sowie internationale Studienerfahrung oder einschlägige Arbeitserfahrung
Gewünschte persönliche Eigenschaften: Selbständigkeit, Zuverlässigkeit, Teamfähigkeit, Belastbarkeit und Flexibilität sowie Freude an wissenschaftlicher Arbeit
Für weitere Auskünfte wenden Sie sich bitte an Univ.-Prof. Dr. Andreas Dür (andreas.duer@sbg.ac.at ). Bewerbungsfrist ist der 27. Februar 2013 (Poststempel).
Leider können die Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass des Aufnahmeverfahrens entstehen, nicht vergütet werden.
Ihre schriftliche Bewerbung unter Angabe der Geschäftszahl der Stellenausschreibung (GZ A 0029/1-2013) richten Sie mit den üblichen Unterlagen (Bewerbungsschreiben mit kurzer Darstellung eines möglichen Themas für Ihre Dissertation), Lebenslauf und Foto an den Rektor, Univ.-Prof. Dr. Heinrich Schmidinger, und übersenden diese an die Serviceeinrichtung Personal, Kapitelgasse 4, 5020 Salzburg (nur elektronisch eingereichte Bewerbungen können leider nicht akzeptiert werden).
Deadline: 15.03.2013
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Successful applicants for our Ph.D. fellowships will pursue a topic in one of BIGSSS' three Thematic Fields:
Field A: Global Governance and Regional Integration
Field B: Welfare State, Inequality and Quality of Life
Field C: Changing Lives in Changing Socio-Cultural Contexts
For more details cf.
http://www.bigsss-bremen.de/admissions/phd/overview/
BIGSSS also offers two post-doc positions. For further details cf.
http://www.bigsss-bremen.de/admissions/post-doc/overview/
The application period for the Fall 2013 semester will end on March 15th, 2013. The deadline refers to the date of receipt of the application.
All letters of recommendation must also reach BIGSSS by March 15th, 2013.
Deadline: Unbekannt
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Berghof Foundation is currently searching for suitable candidates for
the following open positions:
- Senior Project Manager (50%-100%) (m/f) for Middle East and
North Africa Programme, with a Focus on National Dialogue Support
- Thematic and Process Experts and Senior Advisers for Middle
East and North Africa Programme, with a Focus on National Dialogue Support"
Rückfragen bitte direkt an:
Dr Oliver Wils
Director Peace Support
o.wils@berghof-foundation.org
Deadline: 15.04.2013
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- Regional cooperation and integration in Latin America, Africa, Asia, and the Middle East and the adaptation of and resistance to European institutional models and policies.
- Diffusion of institutions and policies from other parts of the world to Europe and the EU including historical perspectives.
The fellows must have their PhD submitted by the fall of 2013 (September 30, 2013 at the latest). The duration of the fellowship is 12 months (October 1, 2013 - September 30, 2014) with an annual stipend of € 30.000 (including travel expenses).
Deadline: 01.03.2013
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Wenn Sie sich für diese Position interessieren, senden Sie bitte Ihre vollständigen und aussagekräftigen Bewerbungsunterlagen bis zum 01.03.2013 an den Kanzler der Universität Bonn, Forschungsdezernat - Personalabteilung 7.4, Kennziffer 03/13/7.43, Regina-Pacis-Weg 3, 53113 Bonn.
Deadline: 07.03.2013
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Erfahrene/n Projektmanager/in Klimaanpassung/ Vulnerabilität (VZ)
Ihre Aufgaben:
- Sie führen eigenständig nationale und internationale Projekte durch im Bereich Klimaanpassung/ Vulnerabilität, teils zusammen mit einem kleinen Team unter Ihrer Leitung
- Sie betreuen Forschungs- und Beratungsprojekte von der Konzeption bis zur erfolgreichen Umsetzung
- Sie beraten unsere Auftraggeber zur politischen Steuerung von Anpassungsmaßnahmen
- Sie vernetzen sich mit relevanten Akteuren im Politikfeld und vertreten adelphi in diesem Bereich
- Sie leisten einen eigenständigen Beitrag zur Akquise von Projekten und wirken auf diese Weise an der Weiterentwicklung des Geschäftsfeldes mit
Deadline: 21.03.2013
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Das Georg Arnhold-Programm will Forschung auf dem Gebiet der Bildung für nachhaltige Friedenssicherung mit einem besonderen Blick auf Schul- und Bildungsmedien anregen bzw. stärken und hierzu den Austausch zwischen Wissenschaft, Medien, Politik und Gesellschaft fördern. Den Kern des Programms bildet die Georg Arnhold-Gastprofessur, die einmal jährlich vergeben wird.
Ihre Aufgaben umfassen die selbstständige Organisation, kreative Ausgestaltung, Durchführung, Finanzkoordination und Öffentlichkeitsarbeit aller Programmbestandteile. Hierzu zählen neben der Gastprofessur eine jährliche Summerschool und ein jährlich stattfindendes Symposium. Weiterhin sind Sie verantwortlich für den Aufbau und die Pflege eines internationalen Netzwerkes zur Bildungsmedienforschung mit dem Schwerpunkt „Education for Sustainable Peace“ sowie eines flankierenden öffentlichen Veranstaltungsprogramms. Gegebenenfalls besteht die Möglichkeit zur Bearbeitung eines eigenen und mit dem Programm korrespondierenden Forschungsvorhabens.
Einstellungsvoraussetzungen sind ein mit sehr guten Ergebnissen abgeschlossenes Studium einer der inhaltlichen Ausrichtung unseres Instituts nahe stehenden Fachrichtung sowie fundierte Erfahrungen im Wissenschaftsmanagement. Sie verfügen außerdem über hervorragende kommunikative und organisatorische Fähigkeiten und sind darüber hinaus alltagssicher im Umgang mit nationalen und internationalen Akteuren aus Wissenschaft, Medien, Zivilgesellschaft und Politik. Ausgezeichnete Sprachkenntnisse in Deutsch und Englisch runden Ihr Profil ab.
Erwünscht wird eine fachlich einschlägige Promotion sowie Erfahrungen in der Einwerbung von Drittmitteln.
Sie erwartet eine überaus interessante und vielseitige Tätigkeit in einem außeruniversitären Institut, das Forschung und Wissenstransfer eng miteinander verbindet und in hohem Maße international tätig ist.
Bei Vorliegen der tariflichen Voraussetzungen erfolgt die Eingruppierung nach TV-L 13. Die Stelle ist auf die Dauer von fünf Jahren befristet. Die Stelle ist nicht teilzeitgeeignet. Das Georg-Eckert-Institut förder die berufliche Gleichstellung von Frauen und Männern. Schwerbehinderte Bewerber/innen werden bei gleicher Eignung bevorzugt. Arbeitsort ist Braunschweig.
Bitte senden Sie Ihre Bewerbungsunterlagen zusammengefasst als PDF-Dokument (max. 3 MB) unter dem Kennwort „Koordination Arnhold“ bis zum 21. Februar 2013 an: bewerbung@gei.de. Für Nachfragen wenden Sie sich bitte an Markus Weißhaupt (weisshaupt@gei.de / +49 531-590 99 49).
Das Georg-Eckert-Institut für internationale Schulbuchforschung (GEI) analysiert Schulbücher und andere Bildungsmedien mit einem kulturwissenschaftlich-historischen Schwerpunkt. Zudem berät es nationale und internationale Bildungsakteure und unterstützt Wissenschaftler mit seinen Infrastrukturleistungen und der international einzigartigen Forschungsbibliothek. Es ist Mitglied der Leibniz-Gemeinschaft.
Deadline: 15.03.2013
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Akademische Mitarbeiterin/Akademischer Mitarbeiter
(bis TV-L E 13)
Kennziffer 032/13
zu besetzen.
Aufgaben:
Durchführung fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehrveranstaltungen im Fach Geschichte im Umfang von 18 SWS. Betreuung von Schulpraktika, Mitarbeit in der Studienberatung und in der Verwaltung der Abteilung, Übernahme von Prüfungsaufgaben, Betreuung von Exkursionen.
Voraussetzungen:
Abgeschlossenes Hochschulstudium des Faches Geschichte, Schulerfahrung, Promotion (erwünscht).
Die Hochschule erwartet von ihren Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern Sensibilität in genderspezifischen Fragen sowie die aktive Beteiligung bei der Entwicklung neuer Studiengänge; sie hat sich zum Ziel gesetzt, den Frauenanteil in Lehre und Forschung zu erhöhen und fordert entsprechend qualifizierte (Nachwuchs-) Wissenschaftlerinnen ausdrücklich zur Bewerbung auf. Schwerbehinderte erhalten bei gleicher Eignung den Vorzug.
Bitte richten Sie Ihre schriftliche Bewerbung mit den üblichen Unterlagen (Lebenslauf, Urkunden, Verzeichnis der Lehrveranstaltungen, Schriften) unter Angabe der Kennziffer 032/13 bis spätestens 15.03.2013 (Eingangsstempel) an das Rektorat der PH Freiburg, Kunzenweg 21, 79117 Freiburg. Online-Bewerbungen sind nicht möglich.
(Auskünfte über die Stelle erteilt: Herr Prof. Dr. Thomas Martin Buck, Thomas.Martin.Buck@ph-freiburg.de, Tel.: 0761/682405)
Hinweis: Wir bitten um Verständnis, dass Bewerbungsunterlagen nach Abschluss des Auswahlverfahrens aus Kostengründen nicht zurückgesandt werden können. Diese werden nach einer Aufbewahrungsfrist von sechs Monaten unter Beachtung der datenschutzrechtlichen Bestimmungen vernichtet. Daher empfehlen wir dringend, auf die Übersendung von Originalen zu verzichten.
Deadline: Unbekannt
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10 wissenschaftliche Mitarbeiterinnen-/ wissenschaftliche Mitarbeiterstellen
mit 65 % der regelmäßigen wöchentlichen Arbeitszeit befristet für die Dauer von 3 Jahren zu besetzen. Die Entgeltzahlung erfolgt nach Entgeltgruppe 13 TV-L. Erwartet wird die Anfertigung einer Dissertation.
In der Forschergruppe arbeiten Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler aus der Theologie, Politikwissenschaft, Zeitgeschichtsforschung und Rechtswissenschaft in verschiedenen Teilprojekten zusammen.
Weitere Informationen zur Forschergruppe, den einzelnen Teilprojekten und zur Bewerbung finden Sie unter
http://www.FOR1765.de
Deadline: 28.03.2013
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Cooperative Junior Research Groups funded by the Excellence Initiative strengthen the university's capacity for innovation. They will be established in fields of close collaboration with our highly renowned research partners and thereby offer rewarding research opportunities and career prospects for excellent junior researchers.
Candidates exhibiting excellent doctorate credentials and the ability to successfully design and lead a cutting-edge research project are encouraged to apply. Group leaders will receive a competitive salary and a generous budget for research assistants and other costs directly incurred by the project. Junior group leaders at the University of Bremen can be temporarily granted the title of a professor and the right to independently supervise doctoral theses. Teaching (in English or German) is only required for two hours per week during terms, starting in the second year.
The University of Bremen is offering - conditional to the release of budgetary funds - the following two positions for
Junior Research Group Leader
TRANSNATIONALIZATION OF SOCIETY, POLITICS AND THE ECONOMY
(reference number: A31/13)
The two research groups to be established in this field will join the Center for Transnational Studies of the Universities of Bremen and Oldenburg, where scholars mainly from economics, law, political science, and sociology collaborate (www.zen-tra.de). Applications from a broad spectrum of social sciences are welcome. Research proposals address the transnationalization of social, political, and economic processes, including, but not limited to, the topics of "elites, social inequality, and mobility", "civil society and democracy" and "regulation and governance".
For the full job advertisements see LINK
The University of Bremen has received a number of awards for its gender and diversity policies and is particularly aiming to increase the number of female researchers. Applications from female candidates, international applications and applications of academics with a migration background are explicitly welcome. Disabled persons with the same professional and personal qualifications will be given preference.
Deadline for applications: 28 March 2013
Deadline: Unbekannt
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Professur (W3) für Soziologie mit dem Schwerpunkt Methoden der quantitativen empirischen Sozialforschung
Von dem/der zukünftigen Stelleninhaber/-in werden hervorragende Kenntnisse im Bereich der quantitativ-statistischen empirischen Sozialforschung und deren Vermittlung in der universitären Lehre erwartet. Ebenso wird vorausgesetzt, dass er/sie über ein international orientiertes empirisches Forschungsprofil in mindestens einem Kerngebiet der Soziologie verfügt und in diesem Bereich durch einschlägige nationale und internationale Publikationen ausgewiesen ist. Neben Erfahrungen in der Einwerbung von Drittmitteln und der Bereitschaft zur Mitarbeit an laufenden und geplanten Forschungsvorhaben der Universität wird von dem/der zukünftigen Stelleninhaber/-in ein hohes Lehrengagement in allen Studiengängen des Fachbereiches erwartet. Die Professur ist maßgeblich an der grundständigen und weiterführenden Ausbildung in den Methoden der empirischen Sozialforschung und im Bereich der sozialwissenschaftlichen Statistik in den soziologischen und politikwissenschaftlichen Studiengängen am Fachbereich beteiligt. Mit der Professur ist die Ko-Leitung und Weiterentwicklung des neuen Methodenzentrums Sozialwissenschaften der Goethe-Universität verbunden.
Einzelheiten zu den rechtlichen Rahmenbedingungen und Einstellungsvoraussetzungen finden Sie hier.
Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler, die in Forschung und Lehre exzellent ausgewiesen sind und international sichtbare Forschungsleistungen belegen können, sind eingeladen, ihre Bewerbungen mit Lebenslauf (wissenschaftlichem und beruflichem Werdegang), Fotokopien der Zeugnisse und Urkunden, Verzeichnis der selbstständigen Lehrveranstaltungen und Schriftenverzeichnis innerhalb von vier Wochen nach Erscheinen dieser Anzeige elektronisch an den Dekan des Fachbereichs Gesellschaftswissenschaften der Goethe-Universität, Prof. Dr. Sighard Neckel, E-Mail: dekanat.fb03-bewerbungen@soz.uni-frankfurt.de zu richten. Bitte kennzeichnen Sie Ihre Bewerbung mit der Kennziffer 9/2013.
Deadline: Unbekannt
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Nähere Informationen finden Sie hier.
Deadline: 25.02.2013
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Aufgaben:
Der/Die Bewerber/-in arbeitet dem Sprecher und dem Vorstand zu und ist verantwortlich für alle Belange der wissenschaftlichen Koordination der Forschungseinrichtung sowie für das Personal-, Finanz-, Veranstaltungs- und Beschaffungswesens als auch für Aktivitäten im Bereich Öffentlichkeitsarbeit und Publications Management. Darüber hinaus obliegt ihm/ihr nominell die Verantwortung für das Graduiertenprogramm Transkulturelle Studien sowie die administrative Unterstützung der Gemeinsamen Kommission für Transkulturelle Studien, die den Master für Transkulturelle Studien leitet.
Die Tätigkeit erfolgt in enger Abstimmung mit dem geschäftsführenden Direktor und Vorstand und in Unterstützung durch einen Mitarbeiterpool von ca. 20 Personen.
Wir erwarten
- ein abgeschlossenes Hochschulstudium mit Promotion, von Vorteil ist ein Geistes- oder sozialwissenschaftlicher Abschluss mit Schwerpunkt Asien und/oder Europa
- durch Weiterbildung nachweisbare Kompetenz im Wissenschaftsmanagement
- Berufserfahrung im nationalen oder/und internationalen Wissenschaftsmanagement in gehobener Position
- ausgeprägte Erfahrungen im Bereich der Drittmitteleinwerbung
- nachweisbare Kompetenz in Budgetierung und Controlling einer Forschungseinrichtung
- ausgeprägte Fähigkeit zur Personalführung
- ausgeprägte Fähigkeit zur Strategieentwicklung im wissenschaftlichen Kontext und nachhaltiges Interesse an der Etablierung des Heidelberg Centre for Transcultural Studies
- ausgeprägte Kommunikationsfähigkeiten und Offenheit gegenüber Menschen und Themen aus anderen Kulturen und hohe interkulturelle Kompetenz
- den Willen, Wissenschaftler durch exzellentes Management zu unterstützen
- effiziente und strukturierte Arbeitsweise, professionelles und freundliches Auftreten
- sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift.
Die Einstellung erfolgt an der Universität Heidelberg mit einer Vergütung nach TV-L. Die Stelle ist grundsätzlich teilbar. Die Hochschule strebt eine Erhöhung des Frauenanteils an. Qualifizierte Frauen werden deshalb nachdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Schwerbehinderte werden bei gleicher Eignung und Qualifikation bevorzugt. Das Karl Jaspers Zentrum ist jedoch nicht rollstuhlgerecht.
Wir freuen uns auf Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen bis zum 25.02.2013 vorzugsweise per E-Mail (bitte ausschließlich ein einziges PDF-Dokument versenden!) an michaels@asia-europe.uni-heidelberg.de oder per Post an: Prof. Dr. Axel Michaels, Cluster Asia and Europe, Voßstraße 2, Gebäude 4400, 69115 Heidelberg. Interviews finden am 01.03.2013 statt. Die Stelle ist zum 01.05.2013 zu besetzen.
Auswahlkomitee
Prof. Dr. Axel Michaels
Karl Jaspers Centre
Building 4400
Voßstraße 2
69115 Heidelberg
phone: +49-6221-54 40 05
Fax: +49-6221-54 40 12
International:
Deadline: Unbekannt
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We are seeking a Lecturer in International Relations and/or Security Studies for a one-year period from 1 August 2013 to 31 July 2014. The post is open within the field of International Relations/Security Studies. The successful candidate must have or be near completion of a PhD. S/he will also be required to make a significant contribution to the research profile of the department and will also be required to teach across a range of politics-based modules, including International Relations at undergraduate level.
More information about the Department can be found on the Departmental website: http://www.brunel.ac.uk/sss/politics
Deadline: 05.03.2013
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Deadline: 15.03.2013
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The Baltic Defence College, an international staff college for the higher education of military officers and civilians, is looking for a senior expert in the field of cyber defence (Position code BDC DMO 07 at the Department of Defence Management and Officership). The position is for three years and the contract is renewable.
Senior Expert Cyber Defence will have a variety of educational and research duties at the Baltic Defence College, located at Tartu, Estonia.
Principal duties include:
Main responsibility for developing and teaching Cyber Defence related topics, modules and courses of the BALTDEFCOL. This responsibility extends to:
- Curriculum and Course Plan development.
- Acting as Head Teacher, Subject Matter Expert and Project Officer for cyber defence and related matters.
- Developing, coordinating and conducting the education in cyber defence according to course plans.
- Developing and maintaining education documentation for cyber defence.
- Developing a Reference Curriculum for Cyber Defence.
As directed by The Commandant or Director of Department, tasks and duties also include:
- Course plan development in Defence Planning and Leadership.
- Acting as Subject Matter Expert Cyber Defence for the main exercises and modules/sub-modules for joint operations or defence planning.
- Representing BALTDEFCOL in cyber security related workshops and conferences or other official (national or international) expert or academic events.
- Designing and arranging cyber related conferences, workshops or other official or academic events.
- Conducting high-quality academic research, including publishing in peer review journals or in the Baltic Security and Defence Review on a regular basis in the field of cyber defence.
- Participating in tutoring and censoring processes of written assignments given to the students of the College under the Academic Objectives.
Any occurring staff work/ case work as directed.
Essential qualifications include:
a. Advanced academic degree in political science/ international relations, information studies, war studies/sciences or law; or graduate of Joint Command and General Staff Course with a postgraduate degree in one of the above-mentioned fields.
b. At least three years' of working experience in the field of cyber defence with proven achievements.
c. Experience with national and international, including NATO and the EU, cyber strategies and organizations.
d. Experience with working in or with Baltic security related institutions and organizations.
e. Experience in adult education.
f. Language: Well developed written and oral skills in English (STANAG 6001, level 3.3.3.3, or academic equivalent).
For further information regarding the position please contact Chief of Staff/Deputy Commandant COL Ingemar Gustafsson (ingemar.gustafsson@bdcol.ee) or Director DMO LTC Mika Kerttunen (mika.kerttunen@bdcol.ee)
JOB TITLE: Senior Expert Cyber Defence, see the Job Description DMO 07 at the Apply button below.
Applications and further information about administrative issues should be addressed to the Head of Administration of the Baltic Defence College Ms Kaja Arulepp (e-mail info@bdcol.ee). All Application Material must be received by 15 March 2013.
Deadline: 15.04.2013
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Applications are invited for a PhD Scholarship in Political Science at ICourts - Centre of Excellence for International Courts, Faculty of Law and The Department of Political Science at The University of Copenhagen. Employment is to begin on 1 August 2013 or as soon as possible thereafter.
Closing date: April 15, 2013 at 12 o’clock PM (Danish time)
Full announcement: Applications cannot be based on this extract. You will find the full advertisement and further information on website of the Graduate School of Social Sciences via the Apply button below (English), (Danish) or on www.jobportal.ku.dk
Deadline: 03.03.2013
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Ref HSS279991C
Permanent/Temporary 1 x Permanent
Full/Part-time Full-time
Grade and salary Grade 8, £39,649 - £45,941
The Politics and Applied Global Ethics (PAGE) Group sits within the School of Social, Psychological and Communication Sciences. We offer a wide range of exciting and challenging subjects at undergraduate and postgraduate levels which address the key political and ethical issues of today.
As part of the development of our new School direction, we are seeking to strengthen our academic team within the PAGE group. We welcome applications from candidates who have research and teaching interests in:
- human rights theory and practice
- human rights and minority groups
- ethics in international politics
- gender and International Relations
The post holder will be expected to take on teaching and course leadership at UG or PG level. The successful candidate will be responsible for raising the academic profile of the courses we offer and maintaining a reputation for offering a high quality student experience. Candidates will therefore need to demonstrate experience of successful module and course leadership/directorship.
The candidate is expected to contribute to the activities of the newly formed research centre within the School and strengthen our capacity in relation to research income generation.
Candidates should have completed a relevant PhD and post graduate teaching qualification in learning and teaching in higher education. Previous teaching experience in higher education is essential.
Further details about our research expertise can be found here
http://www.leedsmet.ac.uk/research/Psychology-and-Society-research.htm
For an informal discussion, please contact the Head of School, Prof Malcolm J Todd: m.j.todd@leedmet.ac.uk
Further details and an application form are available from our website http://www.leedsmet.ac.uk/jobs/index.htm
Deadline: 20.02.2013
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The Institute of Development Policy and Management (IOB) is a multidisciplinary Institute involved in the triple function of academic teaching, scientific research and service to the community in the area of economic, political and social aspects of development policy and management. More information on the Institute and its activities can be found on the website www.ua.ac.be/iob/
Job description
- You expand the scientific research of the Institute in the area of development processes, actors and policies. You focus on the international level, and more particularly on conditional development finance. You are also invited to contribute to other research lines at IOB;
- You carry out research and policy advisory work on the challenges and opportunities that arise with an increasingly complex architecture of international actors engaging in matters of global governance such as development finance and climate change;
In your research activities you focus on comparative international research, among others with the countries of the Great Lakes Region of Africa; - You are responsible for lecturing duties at IOB, among others concerning (quantitative or qualitative) research methods and within the framework of the Master modules on "Evaluating Development Effectiveness" and "National Institutions, Poverty Reduction Strategies and Aid";
- You acquire and manage external funding (national and international);
- You supervise doctoral students;
- You act as a catalyst for interdisciplinary research in cooperation with members of the research group and other research groups of the University, for instance within the fields of environment and multi-level governance;
- You strengthen the network of contacts of the Institute with development actors at the international level and in the South. This includes teaching duties in partner institutes in the South;
- You are a team-player, performing tasks of a public goods nature at the level of the Institute and the University, and society at large
Profile and requirement
- You hold a doctorate degree (PhD) in development studies or related social science disciplines (political science, sociology, economics). Other PhD holders will be considered provided they match the vacancy profile;
- You have an international academic CV and perform qualitatively outstanding academic research, as witnessed by publications in top journals in the fields related to international cooperation and development. Research expertise on the use of international instruments to influence policy and institutions in recipient countries, for instance international finance of climate change initiatives, is especially welcome;
- You have experience with evaluation in a development context;
- You are quality-oriented, conscientious, creative and cooperative;
- Your publication track record demonstrates your potential to act as a catalyst for interdisciplinary and mixed-methods research, for instance, by means of (co-) authorship of articles or (co-)promotership of projects in the domain;
- You have an excellent knowledge of English. Knowledge of French is a plus;
Excellent candidates who do not fully match the vacancy profile are also invited to apply.
- Interested? Please find the full vacancy and online registration form via the Apply button below.
Deadline: 27.03.2013
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The Max Weber Programme is one of the largest post-doctoral programmes in the social sciences and humanities, preparing promising junior scholars for their future international academic careers. The post-doctoral fellows share a common programme of training in research, teaching and other professional development skills while leaving ample time for their individual research agendas. The programme operates in close association with the departments (Economics, History and Civilisation, Law, and Social and Political Sciences) and, as appropriate, with the Robert Schuman Centre for Advanced Studies (RSCAS) of the European University Institute.
The Director of the Programme will lead the development of this innovative post-doctoral training programme. The Director will also be expected to play a leadership role in building the Institute’s programme on academic career development for doctoral and post-doctoral researchers in a context of academic, linguistic and cultural mobility.
The Institute is looking for candidates of senior professorial status. Candidates should have an active research profile as well as experience in teaching and supervising postgraduate and/or post-doctoral students, an outstanding academic record and managerial experience in the field of higher education and/or advanced research. Knowledge of at least 2 European languages is a requirement.
The successful candidate will be expected to take up a full-time position in September 2013 or as soon as possible thereafter.
The contract is for 5 years, renewable for 3 years. The Institute is an equal opportunity employer.
Interested applicants should consult the Further Particulars download here (PDF) for further details, and may contact the Director of the Academic Service, Dr Andreas Frijdal (andreas.frijdal@eui.eu Tel: +39 055 4685 332) for more information.
Deadline for receipt of applications: 27 March 2013.
European University Institute
Via dei Roccettini 9
I-50014 San Domenico di Fiesole ITALY
Tel.: +39-055-4685.332, Fax: +39-055-4685.444
Deadline: 13.03.2013
Mehr Informationen
You will undertake independent and joint research with the project leader, the output primarily being aimed at leading peer-reviewed academic journals. You will use a range of estimation methods and statistical models including Zellner's seemingly unrelated regression estimation method (SURE), group comparisons, logistic regression and duration models. Advanced skills in using some of these techniques are essential. You will contribute to the preparation of scholarly and policy papers and dissemination of the project's results to academics, policy makers and the public.
You will have completed a doctorate in Political Economy or Political Science and excellent communication and interpersonal skills. The project aims to develop novel measures and data to evaluate the economy's effects on government survival in 30 European democracies from 1945 (or democratisation) to the present day. Experience of using datasets such as the IMF's International Financial Statistics series, the UN Monthly Bulletin of Statistics, the OECD's Economic Outlook, and the World Bank's Macroeconomic Datasets is highly desirable.
The appointment, based in Oxford, is fixed-term for 18 months from 1 March 2013 or as soon as possible thereafter.
The closing date for applications is midday on Wednesday 13 March 2013.
Applications for this vacancy are to be made online, quoting reference 106369.